ידחה שוב? קשיים בהעברת 'חוק הגיוס': ח"כ גנאים יצביע נגד

אבי רבינא No Comments on ידחה שוב? קשיים בהעברת 'חוק הגיוס': ח"כ גנאים יצביע נגד

ח"כ מאזן גנאים מרע"מ הודיע כי יצביע נגד חוק הגיוס וברשימה המשותפת מיהרו להבהיר שגם הם לא יתנו את ידם להעברת החוק. בשבוע שעבר ביקשה המדינה דחייה נוספת של ביטול החוק בפועל

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קשיים בהעברת חוק הגיוס החדש: לאחר שהעלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת נדחתה בשבועות האחרונים שוב ושוב, חוק הגיוס צפוי השבוע לעלות להצבעה אך ברע"מ מערימים קשיים. ח"כ מאזן גנאים מהמפלגה הודיע כי יצביע נגד הצעת החוק.

לפי פרסום של העיתונאי אבי גרינצייג, הבוקר התכנס דיון של כמה מבכירי הקואליציה בעניין החוק ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הבטיח כי יביא במקומו של גנאים מרע"מ, אצבע מהרשימה המשותפת.

זמן קצר לאחר הפרסום, הבהיר בכיר הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי ההבטחה של לפיד חסרת ביסוס: "‏הרשימה המשותפת תתנגד לחוק הגיוס", כתב טיבי קצרות.

כזכור, החוק הקיים, שנחקק בממשלה נתניהו והחרדים בוטל על ידי בג"ץ כבר בשנת 2017 ומאז ביקשה המדינה שוב ושוב לדחות את ביטול החוק בפועל בטענה שבכוונתה לחוקק חוק חדש שיתן מענה לבעיות בשלהן פסל בג"ץ את החוק. הכנת החוק התארכה בפועל שוב ושוב בשל חוסר היציבות הפוליטית ושלוש מערכות הבחירות.

כבר לפני מספר חודשים הסתיימה הכנת טיוטת החוק החדש והושגה הסכמה בממשלה על הסוגיה היותר שנויה במחלוקת: גיל הפטור. בטיוטה נכלל מתן דיחויים לבני ישיבה אך לצד יעדים גבוהים יחסית של גיוס בני ישיבות והוסכם כי גיל הפטור יעמוד למשך שנתיים על גיל 21, לאחר מכן יועלה לגיל 22 ולאחר מכן לגיל 23.

לאחר שכבר היה אמור להכנס לתוקף, בשבוע שעבר ביקשה המדינה מבג"ץ לדחות את ביטול החוק בפועל בפעם ה-11 מאז בוטל החוק.



0 תגובות